Vilkor för reklamering av en produkt
Enligt Konsumentköplagen är vi ansvariga för fel, som fanns i produkten när produkten köptes av kunden och visades inom 24 månader. Ansvaret gäller fel i materialet - skador i rep, spännen och karbinhakar, osv. Ansvaret gäller inte skador orsakade av daglig användning eller felaktig användning som strider mot våra instruktioner och råd, som står beskrivna i infobladet.
Hur man reklamerar en produkt
Uppkomna tillverkningsfel bör reklameras utan dröjsmål skriftligt på e-mailadressen aivanordica@gmail.com. I reklamationen ska man uppge vad det är för fel på produkten, när och hur det uppstod. Vi hanterar reklamationer inom 30 dagar. Vi förbehåller oss rätten att fakturera fraktkostnaden om reklamationen inte var befogad.
Byte eller återlämning av en vara
Det är många företagare som erbjuder öppet köp och/eller bytesrätt. Men det finns ingen lag som ger konsumenten rätt till öppet köp och/eller bytesrätt. Eftersom vi tillverkar våra produkter på individuell beställning från kunden, så har vi ingen rimlig möjlighet att kunna sälja vidare en redan tillverkad produkt. Därför kan vi inte erbjuda varken öppet köp eller bytesrätt. Vi kan däremot tillämpa en individuell bedömning av ärendet och om orsaken till returförfrågan (tex felaktigt beställd storlek) går att åtgärda på den befintliga produkten, så kan vi absolut göra det utan extra kostnad. Kunden betalar dock frakten till och från tillverkaren.
aivanordica@gmail.com
+46 702 31 34 31
må - fre 10:00-16:00
Västrum Frälsegården
590 93 Gunnebo